Aller directement au contenu principal
Aller directement au menu principal
Aller au pied de page
Open Menu
Archives
Annonces
À propos
À propos de cette revue
Déclaration de confidentialité
Coordonnées
Rechercher
S'inscrire
Se connecter
Accueil
/
Archives
/
Vol. 32 No. 1 (2006)
Vol. 32 No. 1 (2006)
Publié-e:
2009-10-28
First pages / Premières pages
Masthead
Anonymous / Anonyme
PDF (English)
Table of Contents
Anonymous / Anonyme
PDF (English)
Editorial / Éditorial
“Canadian”? “Children’s”? “Literature”?
Perry Nodelman
1-4
PDF (English)
Littérature? canadienne? pour la jeunesse?
Anne Rusnak
5-7
PDF (English)
Articles
Cinderella Goes to the Prom: Constructing Rituals of Youth Culture through Teen Media
Sidney Eve Matrix
8-40
PDF (English)
État présent et enjeux idéologiques de la recherche en littérature de jeunesse: 1995–2005
Daniel Chouinard
41-75
PDF (English)
Responses
After Theory: The Discussion Continues
Perry Nodelman
76
PDF (English)
One Way, No Return: Let’s See Where is Here
Roderick McGillis
77-86
PDF (English)
What is Theory, and Why and How We Could, or Should, Use It
Maria Nikolajeva
87-92
PDF (English)
La fin de la critique?
Danielle Thaler
93-96
PDF (English)
Shall We Burn our Goddess “Theory” ?
Jean Perrot
97-108
PDF (English)
The Joy of Theory
Rebecca Rabinowitz
109-111
PDF (English)
Children’s Literature Studies—“Post-Theory”
Peter Hunt
112-115
PDF (English)
De se répéter, la théorie a peur, alors elle abandonne. Enfin, presque . . . ?
Sebastien Chapleau
116-120
PDF (English)
Children’s Literature Scholarship in a “Post-theory” Age
Katharine Capshaw Smith
121-125
PDF (English)
Postmodernité, hypermodernité et théories littéraires: le cas de la littérature pour la jeunesse
Lucie Guillemette
126-131
PDF (English)
Theory and Critical Practice
John Stephens
132-144
PDF (English)
On Being Theoretical
Anna Jackson
145-147
PDF (English)
Where Culture Meets Biology
Karen Coats, Roberta Seelinger Trites
148-153
PDF (English)
Views, Reviews & Interviews / Points de vue, comptes rendus, entrevues
Is That a Fact? The “Real” World Through Children’s Non-fiction
Janette Hughes
154-169
PDF (English)
The Language of Trauma
Dorothy F. Lane
170-179
PDF (English)
Confirming the Place of Children’s Literature: Studies in the Academy
Andrew O'Malley
180-185
PDF (English)
Last Pages / Dernières pages
About
CCL/LCJ
Anonymous / Anonyme
186-188
PDF (English)
Langue
English
Français (Canada)